Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Praktijkgericht onderzoek en validiteit zijn twee begrippen die centraal staan binnen de onderzoekspraktijk van het hoger beroepsonderwijs. Dergelijk onderzoek naar professionele interventies, betogen de auteurs, moet verantwoording afleggen over stringente methodologische criteria binnen een beroepspraktijk die - liefst op korte termijn - bruikbare wetenschappelijke resultaten verlangt. Binnen dit spanningsveld, waar kennis en belang vaak in elkaar grijpen, opereren expertisecentra als zij verschillende methoden inzetten om innovaties binnen professionele methodieken met onderzoek en bewijsmateriaal te onderbouwen. In Bewijsvoering binnen praktijkgericht onderzoek staan de auteurs stil bij verschillende methoden van onderzoek die geschikt zijn voor een praktijkgerichte toepassing waarbij ze de methodologische en ethische consequenties mede in hun overwegingen betrekken.
Higher education --- hogescholen --- praktijkonderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- hoger beroepsonderwijs
Choose an application
Sociology of education --- Higher education --- hogescholen --- stress --- Flanders
Choose an application
Het begeleiden van praktijkonderzoek is een praktische handleiding voor docenten die studenten begeleiden bij hun (afstudeer)onderzoek. Het biedt docenten niet alleen theorie over het begeleiden van praktijkonderzoek, maar ook veel nuttige tips die direct kunnen worden toegepast in de praktijk. Docenten vinden in deze uitgave onder andere informatie over: • het begeleiden van onderzoek per fase; • het selecteren en begeleiden van zowel individuele studenten als groepen; • timemanagement; • het beoordelen van het onderzoeksverslag, presentaties en studiehouding. Website met extra's Op de bijbehorende website www.hetbegeleidenvanpraktijkonderzoek.nl staat extra informatie, zoals handige formulieren en logboeken, en literatuur over effectief communiceren en het ontwikkelen van een onderzoekende houding bij studenten.
Science --- Methods in social research (general) --- Higher education --- hogescholen --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden
Choose an application
hogescholen --- History --- geschiedenis --- Higher education --- Ghent --- hoger onderwijs --- 1748 - 1995 --- Gent --- Hogeschool Gent --- Hogeschool Gent. --- 1748 - 1995. --- Gent.
Choose an application
Dit boek is gericht op jongeren met autisme en/of AD(H)D die verder gaan studeren, maar het kan ook voor andere jongeren met dit vooruitzicht een ondersteuning zijn. Voor ouders en begeleiders kan het een gids zijn voor de begeleiding van deze jongeren. Elk hoofdstuk bevat informatie over specifieke thema's rond verder studeren, zoals studiekeuze, zelfstandig wonen, studievaardigheden en stage. Concreet bestaan deze hoofstukken uit concrete stappenplannen, tips en ervaringsverhalen van studenten en hun begeleiders. Het boek is geschreven vanuit de Nederlandse context, met verwijzingen naar studierichtingen, studieniveaus en instellingen uit het Nederlands grondgebied. Het merendeel van de onderwerpen en thema's zijn echter universeel inzetbaar.
autisme --- Pupil counseling. Pupil guidance --- studiebegeleiding --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- Autisme --- Studenten --- Hoger onderwijs --- Hogescholen --- Universiteiten --- Studentenbegeleiding --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Student --- Hogeschool --- Universiteit
Choose an application
Sinds enkele jaren heeft het bachelor/master stelsel zijn intrede gedaan in het Nederlands hoger onderwijs. Voor de universiteiten zijn de gevolgen beperkt geweest. Veel doctoraal opleidingen lieten zich makkelijk ombouwen tot een masteropleiding. Voor de hogescholen zijn de gevolgen verstrekkender, met name wat betreft het opzetten van masteropleidingen. De van oudsher door hen verzorgde postinitiele opleidingen sluiten zeker niet naadloos aan op de kwalificaties van een master. Met name de eis dat ook 'onderzoeken' deel dient uit te maken van het curriculum van een masteropleiding, stelt de hogescholen voor problemen. Enerzijds is hun onderzoeksexpertise beperkt, zij hebben op dit punt geen traditie. Anderzijds is nog erg onduidelijk wat het onderzoek op een hogeschool zal gaan inhouden. De hogescholen moeten derhalve op zoek naar een passende invulling van hun onderzoekscomponent. Een ding is zeker: het zal in ierder geval niet gaan om een kloon van het universitaire onderzoek. Termen als 'toegepast onderzoek' en 'praktijkgericht onderzoek' doen de ronde. (Bron: covertekst)
hoger onderwijs --- rekenproblemen --- spelling --- 300.6 --- buitengewoon onderwijs --- 090861.jpg --- Hoger onderwijs ; Nederland --- Wetenschappelijk onderzoek ; Nederland --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- hogescholen --- Research on teaching --- praktijkonderzoek --- Higher education
Choose an application
Hoewel er talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien (Bron: covertekst)
489.4 --- wetenschappelijk onderzoek --- hoger onderwijs --- professionalisering --- praktijkonderzoek --- onderzoeksvaardigheden --- hogescholen --- Onderzoeksvaardigheden --- Praktijkonderzoek --- Hogescholen --- Actieonderzoek --- Onderzoeks --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- 001.818 --- 300.6 --- onderzoeksmethoden --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- opleiding --- Wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Science --- Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Higher education --- Teaching --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
editatieversie 5.0 Professionele bachelor : februari 2004
kwaliteitsverbetering --- School management --- Higher education --- EFQM model --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- 489.32 --- Tris-instrument --- hoger onderwijs --- hogescholen --- kwaliteitszorg --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Integrale kwaliteitszorg --- Kwaliteitssystemen --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitsmanagement --- Management --- kwaliteitsontwikkeling --- hoger onderwijs (ler) --- EFQM --- Kwaliteitssysteem
Choose an application
History of education and educational sciences --- Art --- Painting --- miniatures [paintings] --- painting [image-making] --- history [discipline] --- art education --- outsider artists --- hogescholen --- outsider art --- geschiedenis --- middeleeuwse schilderkunst --- kunstonderwijs --- schilderkunst --- miniaturen --- Swennen, Walter --- Vanagt, Sarah --- Royal Academy of Fine Arts [Antwerp] --- Antwerp --- India
Choose an application
higher education --- hogescholen --- Higher education --- Périodiques --- Tijdschriften --- C6 --- onderwijs --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHA:Tijdschriften; Onderwijs --- hoger onderwijs --- tijdschriften --- LO --- 378.6 --- 489 --- 489.32 --- Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs buiten de universiteit --- Katholiek hoger onderwijs --- Katholiek onderwijs --- Katholieke hogescholen* --- Onderwijs --- afgesloten tijdschriften --- katholiek hoger onderwijs --- katholiek onderwijs --- H-OGE LIJN --- Vlaams Verbond van het Katholiek Hoger Onderwijs --- onderwijspolitiek --- vrij onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Hoger onderwijs; algemeen --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- Periodicals
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|